Οι αρχαίοι Έλληνες συνήθιζαν να συναντιούνται σ' ένα μέρος της πόλης που ονομαζόταν Αγορά (=τόπος συνάθροισης), για να καλύψουν τις επικοινωνιακές και κοινωνικές τους ανάγκες. Αν και στην Αγορά έκαναν αγοραπωλησίες, εξού και η σύγχρονη σημασία της λέξης, αυτή ήταν κυρίως το μέρος όπου συζητούσαν, έκαναν καινούργιες γνωριμίες, μελετούσαν, μηχανεύονταν, δημιουργούσαν. (από την Βικιπαιδεία)

ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΚΥΨΕΛΗ

Οι ’Ελληνες…δέχονται όλους τους αδικημένους ξένους και όλους τους εξορισμένους από την πατρίδα των δι’ αιτίαν της Ελευθερίας». Ρήσεις του Ρήγα Βελεστινλή

Αυτός που αγωνίζεται μπορεί να χάσει, όμως αυτός που δεν αγωνίζεται ήδη έχει χάσει.

Bertolt Brecht, 1898-1956, Γερμανός συγγραφέας

~

"Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"

εν αθήναις

εν αθήναις
.....................Σελίδα με έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση, με ειδήσεις από την Ελλάδα, την Ευρώπη και τον κόσμο ........

Ευχές για καλή χρονιά το 2017

Ευχές για καλή χρονιά το 2017
...για όμορφα ταξίδια στη ζωή μας !!

Πέμπτη 29 Απριλίου 2010

Θέλουν να φυτέψουν... τσιμέντο στο πάρκο-ανάσα του Αγίου Αθανασίου, μεταξύ των οδών Κρίσσης, Ερατούς, Πυθίας και Κοτυλαίου...


ΑΝΩ ΚΥΨΕΛΗ:
ΜΕ ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ
Ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΩΡΟΣ 5 ΣΤΡΕΜΜΑΤΩΝ
ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΤΙΡΙΟ ΜΑΜΟΥΘ

Το μέλλον του μοναδικού ελεύθερου χώρου της Ανω Κυψέλης κρίνεται στις 17 του μηνός στο ΣτΕ. Πρόκειται για ένα πάρκο περίπου πέντε στρεμμάτων, με 150 μεγάλα δένδρα, όπως κυπαρίσσια, πεύκα και ελιές, που κινδυνεύει να γίνει το... φυτώριο για ένα κτιριακό συγκρότημα-μαμούθ συνολικής επιφάνειας 40.000 τετραγωνικών, με καταστήματα, κατοικίες και υπόγειους χώρους στάθμευσης, το οποίο θα κάλυπτε ολόκληρο τον αδόμητο σήμερα χώρο
Μοναδικός ο χώρος του πάρκου, όπως φαίνεται και στη φωτογραφία, αλλά κάποιοι στον δήμο αδυνατούν να το κατανοήσουν
Το πιο ανησυχητικό είναι ότι ο κίνδυνος προέρχεται από την πλευρά του Δήμου Αθηναίων! Ο λόγος για το πάρκο Αγίου Αθανασίου, μεταξύ των οδών Κρίσσης, Ερατούς, Πυθίας και Κοτυλαίου, που στις αρχές του 2005 είχε σωθεί, χάρη σε δημοσίευμα της «Ε» (7/3/2005) που έφερε στο φως την οικοδομική άδεια που τότε είχε εγκρίνει η Πολεοδομία του Δήμου Αθηναίων.
Οι περίοικοι είχαν τότε ξεσηκωθεί και είχαν αναγκάσει το δημοτικό συμβούλιο να αποφασίσει ομόφωνα τη διάσωση του χώρου που περιβάλλει την εκκλησία του Αγίου Αθανασίου. Επίσης ομόφωνα το νομαρχιακό συμβούλιο είχε ταχθεί υπέρ της διατήρησης του πράσινου, όπως άλλωστε προβλέπει και το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΓΠΣ) της περιοχής (ΦΕΚ 80Δ' του 1988).

Οι ιδιοκτήτες
Η ιδιαιτερότητα του χώρου αφορά το ιδιοκτησιακό καθεστώς. Είχε αγοραστεί το 1920 από τον μητροπολίτη Νευροκοπίου με σκοπό την ανέγερση ναού και κατηχητικής σχολής. Επειτα από πολύχρονες δικαστικές διαμάχες με την Αρχιεπισκοπή Αθηνών, αποδόθηκε το 2001 με δικαστική απόφαση στο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας. Αυτό ήταν που αποφάσισε να προχωρήσει στην αξιοποίηση του ακινήτου με το σύστημα της αντιπαροχής.
Μετά τις κινητοποιήσεις των κατοίκων, ο πατριάρχης Θεόδωρος είχε πειστεί να διατηρηθεί το πράσινο. Είχε επίσης συμφωνήσει να γίνει ανταλλαγή με άλλο ακίνητο του δήμου, δεδομένου ότι το κληροδότημα του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας δεν μπορεί να απαλλοτριωθεί. Ως τώρα δεν έχει βρεθεί άλλο ακίνητο.
Η δικαίωση των περιοίκων επικυρώθηκε με την 286/2007 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου. Εφεση όμως άσκησε η εταιρεία που είχε αναλάβει την αξιοποίηση του πάρκου. Ομως έκπληξη προκαλεί το γεγονός ότι η δημαρχιακή επιτροπή στη 15η συνεδρίασή της στις 26 Μαρτίου 2008 αποφάσισε κατά πλειοψηφία να ασκήσει και αυτή έφεση!

Οι κάτοικοι απαιτούν να διατηρηθεί το πράσινο, που βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από σχολικά συγκροτήματα. «Το επιβάλλει το άρθρο 24 του Συντάγματος, η κοινή λογική και η ευαισθησία για την ποιότητα ζωής», επισημαίνει η αρχιτέκτων Νίκη Ζαμενοπούλου, που όπως και η αρχαιολόγος Ελπίδα Ζερβού εκφράζουν την αγωνία τους για τη μοναδική όαση της γειτονιάς, όπου τα παιδιά βρίσκουν καταφύγιο τον ελεύθερο χρόνο τους.

Χ.ΤΖ.
συγγραφέας / πηγή: Χ. ΤΖ. / Ελευθεροτυπία
http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=11/02/2010&id=131030

Δεν υπάρχουν σχόλια: