Οι αρχαίοι Έλληνες συνήθιζαν να συναντιούνται σ' ένα μέρος της πόλης που ονομαζόταν Αγορά (=τόπος συνάθροισης), για να καλύψουν τις επικοινωνιακές και κοινωνικές τους ανάγκες. Αν και στην Αγορά έκαναν αγοραπωλησίες, εξού και η σύγχρονη σημασία της λέξης, αυτή ήταν κυρίως το μέρος όπου συζητούσαν, έκαναν καινούργιες γνωριμίες, μελετούσαν, μηχανεύονταν, δημιουργούσαν. (από την Βικιπαιδεία)

ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΚΥΨΕΛΗ

Οι ’Ελληνες…δέχονται όλους τους αδικημένους ξένους και όλους τους εξορισμένους από την πατρίδα των δι’ αιτίαν της Ελευθερίας». Ρήσεις του Ρήγα Βελεστινλή

Αυτός που αγωνίζεται μπορεί να χάσει, όμως αυτός που δεν αγωνίζεται ήδη έχει χάσει.

Bertolt Brecht, 1898-1956, Γερμανός συγγραφέας

~

 my-tips-collection
"Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"

εν αθήναις

εν αθήναις
.....................Σελίδα με έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση, με ειδήσεις από την Ελλάδα, την Ευρώπη και τον κόσμο ......................

Ευχές για καλή χρονιά το 2017

Ευχές για καλή χρονιά το 2017
...για όμορφα ταξίδια το 2017

Δευτέρα, 26 Νοεμβρίου 2012

Η Εταιρεία Αρκαδικών Γραμμάτων & Τεχνών θα αναδείξει τους Μουσουργούς της Αρκαδίας από το 1881 μέχρι το 2012


Αίθουσα Παρνασσού 
Στις 21 Φεβρουαρίου 2013

          Άατοι μελωδίας και αρμονίας - καίτοι έμπλεοι μουσικής - οι Αρκάδες, λάτρευαν ύψιστους θεούς τον Απόλλωνα με τη λύρα, τον Μαρσύα με τη δίαυλο και κύρια τον ισότιμο του Δία Πάνα, που «τις φρένες πάντων έτερπε» με το μέλπος της σύριγγος και γοήτευε από τους μαγευτικούς λόφους της Μέλπειας όλο το Μοριά, ώστε ως «Πανία» ήταν γνωστή η Πελοπόννησος!
          Ηχούσαν οι χορδές άληστων κιθαρωδών και αντηχούσαν οι φόρμιγγες, τα κρόταλα, τα σείστρα, οι λύρες και τα άλλα όργανα, στις πλαγιές και τα φαράγγια των ολύμπιων βουνών της Αρκαδίας.
          Τέττιγες και γρύλοι και τιτιβίσματα πουλιών, στα πυκνόδασα Αρκαδικά όρη του Λύκαιου, του Μαίναλου, του Πάρνωνα και του Ταΰγετου, σιγούσαν στους μελίρρυτους αντίλαλους του αυλού του Πάνα και των βουκόλων, σε μια θεογονική τήξη αρμονικών ακουσμάτων, αφού «ούκουν ένεση πράξις εν ανθρώποις, ήτις άνευ μουσικής τελείται» όπως γράφει στο «Περί Μουσικής» ο Αριστείδης Κοϊντιλιανός. Οι θεοί οι ίδιοι αγωνίζονταν στη μουσική, όπως δείχνει το περίφημο ανάγλυφο της Μαντινείας με τον Μαρσύα αντίπαλο του Απόλλωνα και τον Σκύθη επόπτη - διαιτητή! Ήταν η αντιπαράθεση της Αθήνας, ταγμένης υπέρ των χορδών και του Άργους υπέρ των αυλών.
          Αυτή τη βαθιά ριζωμένη παρασημαντική πανάρχαια παράδοση αποτύπωσαν και ερμήνευσαν, με τον δικό τους αριστοτεχνικό τρόπο θαυμαστοί ανταληγείς νεότεροι μουσουργέτες στα - εν πολλοίς - άγνωστα θεόφρονα έργα τους, που τώρα παρουσιάζει η Εταιρεία Αρκαδικών Γραμμάτων και Τεχνών, στην αίθουσα του "Παρνασσού" στην πλατεία Αγ. Γεωργίου Καρύτση, την Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2013 στην Αθήνα. Του Δημήτρη Μητρόπουλου, του Γιάννη Παναγιωτόπουλου-Κούρου και του Χάρη Βρόντου, με εισηγητή τον Συνθέτη και Καλλιτεχνικό Διευθυντή του Δημοτικού Ωδείου Καλλιθέας Ορέστη Μπαζό καθώς και του Κωνσταντίνου Κυδωνιάτη, του Μάριου Βάρβογλη και του Βασίλη Παπαδημητρίου, με εισηγητή τον Χάρη Κουρή, Πτυχιούχο του Πανεπιστημίου Αθηνών στα μαθηματικά και Πτυχιούχο του Πανεπιστημίου του Σάρεϊ της Μ. Βρετανίας στο τμήμα σύνθεσης, Καλλιτεχνικό Διευθυντή, Συγγραφέα και Συνθέτη.
          Εύχομαι ολόψυχα να εκδοθούν το συντομότερο δυνατόν τα έργα των παραπάνω συνθετών.
          Την εκδήλωση θα "ανοίξει" ο αλείπτης Πρόεδρος της Εταιρείας Αρκαδικών Γραμμάτων και Τεχνών Ηλίας Στασινός, διπλωματούχος μουσικοσυνθέτης ο ίδιος και θα ακουστούν αριστουργηματικές μουσικές συνθέσεις του Δημήτρη Μητρόπουλου και του Κωνσταντίνου Κυδωνιάτη από την πιανίστα Μίγκεν Μάτο και τον βιολονίστα Αλέξανδρο Μάτο, σε αποδόσεις που θα αποπνέουν την πιο πιστή ευρυθμία από τις παρτιτούρες τους. Το γενικό πρόγραμμα θα συντονίσει η Ταμίας της Εταιρείας κ. Μαρία Γαβρήλου και ο Γενικός Γραμματέας κ. Ιωάννης Κατσούλος θα περατώσει με την αποφώνησή του.
          Η εκδήλωση αυτή θα συντελέσει τα μέγιστα για την προβολή των Ελλήνων Συνθετών.
Αθήνα, 21 Νοεμβρίου 2012


Κωνσταντίνος Κουμπέτσος
Κλασικός Φιλόλογος - Δημοσιογράφος

Δεν υπάρχουν σχόλια: