Οι αρχαίοι Έλληνες συνήθιζαν να συναντιούνται σ' ένα μέρος της πόλης που ονομαζόταν Αγορά (=τόπος συνάθροισης), για να καλύψουν τις επικοινωνιακές και κοινωνικές τους ανάγκες. Αν και στην Αγορά έκαναν αγοραπωλησίες, εξού και η σύγχρονη σημασία της λέξης, αυτή ήταν κυρίως το μέρος όπου συζητούσαν, έκαναν καινούργιες γνωριμίες, μελετούσαν, μηχανεύονταν, δημιουργούσαν. (από την Βικιπαιδεία)

ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΚΥΨΕΛΗ

Οι ’Ελληνες…δέχονται όλους τους αδικημένους ξένους και όλους τους εξορισμένους από την πατρίδα των δι’ αιτίαν της Ελευθερίας». Ρήσεις του Ρήγα Βελεστινλή

Αυτός που αγωνίζεται μπορεί να χάσει, όμως αυτός που δεν αγωνίζεται ήδη έχει χάσει.

Bertolt Brecht, 1898-1956, Γερμανός συγγραφέας

~

"Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"

εν αθήναις

εν αθήναις
.....................Σελίδα με έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση, με ειδήσεις από την Ελλάδα, την Ευρώπη και τον κόσμο ........

Ευχές για καλή χρονιά το 2017

Ευχές για καλή χρονιά το 2017
...για όμορφα ταξίδια στη ζωή μας !!

Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου 2008

Βλέπουμε το δάσος, κοιτάμε το δάχτυλο


ΕΡΕΥΝΑ του Πανεπιστημίου Αθηνών. για το «πράσινο» προφίλ των Αθηναίων
Βλέπουμε το δάσος, κοιτάμε το δάχτυλο
Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ*
Σχεδόν ένας στους δύο κατοίκους στο Λεκανοπέδιο (ποσοστό 44,8%) δηλώνει ότι η αλλαγή του τρόπου ζωής αποτελεί λύση για τα περιβαλλοντικά προβλήματα της πόλης αλλά και του πλανήτη, όμως στην πράξη δεν δείχνει -τουλάχιστον ώς τώρα- να κάνει πράξη τις καλές του προθέσεις.
Μόλις το 12,9% κλείνει την τηλεόραση από το κουμπί και όχι από το βολικότερο τηλεκοντρόλ, παρ' όλο που είναι γνωστό ότι οι ηλεκτρικές συσκευές όταν βρίσκονται σε κατάσταση αναμονής καταναλώνουν ενέργεια. Το 19,1% άλλαξε τους λαμπτήρες για να μειώσει την κατανάλωση ρεύματος, ενώ το 18,1% δεν έχει κάνει ποτέ ανακύκλωση. Αν προσθέσουμε ότι το 54,4% μετακινείται συνήθως με το Ι.Χ. του και το 40,4% διαμαρτύρεται για το κυκλοφοριακό, τότε έχουμε το πλήρες αλαλούμ για το «πράσινο» προφίλ του μέσου Αθηναίου.Είναι μερικά από τα πιο σημαντικά στοιχεία της τηλεφωνικής έρευνας για το περιβάλλον που πραγματοποίησε ομάδα ερευνητών του Τμήματος Στατιστικής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, με ευθύνη του καθηγητή Επαμεινώνδα Πανά. Στην έρευνα, που πραγματοποιήθηκε στα τέλη Ιανουαρίου, πήραν μέρος 1.300 άτομα με ηλικία άνω των 18 ετών, από τα οποία το 54,1% είναι γυναίκες. Εχει ενδιαφέρον ότι πάνω από το ένα τρίτο (38,8%) του δείγματος κατοικεί σε υποβαθμισμένη περιοχή, με σοβαρά προβλήματα ηχορύπανσης (32,6%) και έλλειψης πρασίνου (36,1%), ενώ δεν είναι ευκαταφρόνητο το ποσοστό (32,6%) που χαρακτηρίζει προβληματική την αποκομιδή των σκουπιδιών. Εχει ενδιαφέρον ότι πιο ευαισθητοποιημένες εμφανίζονται οι γυναίκες (49%) έναντι των ανδρών (44,3%), καθώς και οι ερωτηθέντες με ηλικία ώς 44 χρόνων (49,6%). Με κριτήριο την εκπαίδευση, τα πρωτεία κατέχουν οι έχοντες πανεπιστημιακό πτυχίο (50,3%), ενώ με βάση την εργασιακή κατάσταση υπερέχουν οι μισθωτοί (52,2%), οι φοιτητές (45,1%), αλλά και οι άνεργοι (43,8%). Η ανακύκλωση, το βαρόμετρο της περιβαλλοντικής μας συνείδησης, είναι σχεδόν άγνωστη έννοια για το 65% των πολιτών! Το 18,1% των ερωτηθέντων δεν τη γνωρίζει, το 19,3% ανακυκλώνει σπάνια, το 22,6% μερικές φορές. Η ευθύνη των δήμων, ιδιαίτερα του Δήμου Αθηναίων, είναι μεγάλη. Το πιο ανησυχητικό είναι ότι το 29,7% των νοικοκυρών δεν συμμετέχει σε τέτοιες προσπάθειες. Η αποτύπωση αυτή δεν εμποδίζει πάντως τους ερωτηθέντες να διαμαρτύρονται σε ποσοστό 32,5% για τους γεμάτους κάδους των σκουπιδιών που έχουν στη γειτονιά τους.Ιδιαίτερα πενιχρά είναι τα αποτελέσματα της εκστρατείας για την αντικατάσταση των λαμπτήρων, αφού μόλις το 19,1% έχει πάρει μέτρα, ενώ το 41,7% απαντά ότι οι κλιματικές αλλαγές επιβαρύνονται από την παραγωγή και κατανάλωση ενέργειας. Ισως γιατί η ενημερωτική καμπάνια δεν είχε ακόμη ξεκινήσει όταν έγινε η σφυγμομέτρηση. Κατά τα άλλα, το 48,8% των ερωτηθέντων εκφράζει την ανησυχία του ότι η κλιματική αλλαγή θα επηρεάσει την οικογένειά του και τον ίδιο στο μέλλον, ενώ το 59,7% ενημερώνεται για τα περιβαλλοντικά προβλήματα. Είναι ενθαρρυντικό ότι το 54,4% προσέχουν ως καταναλωτές και δεν αγοράζουν ρυπογόνα προϊόντα, αν και δεν είναι σαφές ακόμα και για ειδικούς ποιο θεωρείται «πράσινο». Το πιο παρήγορο πάντως είναι ότι σχεδόν έξι στους 10 ερωτηθέντες (ποσοστό 56,2%) είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν ώστε να χρηματοδοτηθούν δράσεις για την προστασία του περιβάλλοντος. Μάλιστα το 58% είναι έτοιμο να αναλάβει δράση αν αποδειχθεί ότι οι αρμόδιοι κυβερνητικοί φορείς και οι δημοτικοί άρχοντες δεν επιδείξουν την ανάλογη ευαισθητοποίηση.
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 11/02/2008

Δεν υπάρχουν σχόλια: