Οι αρχαίοι Έλληνες συνήθιζαν να συναντιούνται σ' ένα μέρος της πόλης που ονομαζόταν Αγορά (=τόπος συνάθροισης), για να καλύψουν τις επικοινωνιακές και κοινωνικές τους ανάγκες. Αν και στην Αγορά έκαναν αγοραπωλησίες, εξού και η σύγχρονη σημασία της λέξης, αυτή ήταν κυρίως το μέρος όπου συζητούσαν, έκαναν καινούργιες γνωριμίες, μελετούσαν, μηχανεύονταν, δημιουργούσαν. (από την Βικιπαιδεία)

ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΚΥΨΕΛΗ

Οι ’Ελληνες…δέχονται όλους τους αδικημένους ξένους και όλους τους εξορισμένους από την πατρίδα των δι’ αιτίαν της Ελευθερίας». Ρήσεις του Ρήγα Βελεστινλή

Αυτός που αγωνίζεται μπορεί να χάσει, όμως αυτός που δεν αγωνίζεται ήδη έχει χάσει.

Bertolt Brecht, 1898-1956, Γερμανός συγγραφέας

~

"Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"

εν αθήναις

εν αθήναις
.....................Σελίδα με έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση, με ειδήσεις από την Ελλάδα, την Ευρώπη και τον κόσμο ........

Ευχές για καλή χρονιά το 2017

Ευχές για καλή χρονιά το 2017
...για όμορφα ταξίδια στη ζωή μας !!

Κυριακή 20 Σεπτεμβρίου 2015

Πλανόδιος φωτογράφος εν ώρα εργασίας στην Πλατεία Συντάγματος


Αθήνα 1960 - 18 Μαρτίου 1963.
Φωτογράφος: Wolfgang Suschitzky [γεν. 29.08.1912]
-Ναί ο φωτογράφος ζει και είναι 102 χρονών σήμερα (2015).
Δράση στην Ελλάδα: Δεκαετία 1960
~~~~~~~~~~

Πλανόδιος φωτογράφος εν ώρα εργασίας στην Πλατεία Συντάγματος.
Πίσω αριστερά το κτήριο που φαίνεται σχεδίασε ο αρχιτέκτονας Εμμανουήλ Βουρέκας [γεν. 1907 – † 1992]. Πρόκειται για το νέο Μέγαρο Καλλιγά με τη γνωστή στοά που συνδέει την οδό Σταδίου με την οδό Καραγεώργεβιτς Σερβίας. Η είσοδος για το νέο μέγαρο έχει τοποθετηθεί μέσα στη στοά. 
Εδώ φωτογραφία του 1959 όπου το νέο κτήριο είναι καλυμένο με σκαλωσιές και λινάτσες από την ταινία του Αλέκου Σακελάριου "Το Κλωτσοσκούφι":https://www.facebook.com/photo.php?fbid=419357874743246&set=a.526433117369054.121675.149801415032228&type=3&theater
Εκεί ορθωνόταν πριν ένα από τα στολίδια της πόλης, το Μέγαρο Γεωργίου Καλλιγά, έργο του Ernst Ziller [γεν. 1837 – † 1923] του 1898. Το αρχικό κτήριο εντοπίζεται για πρώτη φορά σε πίνακα του 1845. Στη συνέχεια στο κτήριο κατοίκησε ο Παύλος Καλλιγάς.
Δείτε εδώ το Μέγαρο Γεωργίου Καλλιγά σε πίνακα που φιλοτέχνησε ο Γιάννης Τσαρούχης. Αε σημειωθεί οτι στο υπερρώο ο σπουδαίος ζωγράφος είχε το εργαστήρι του.
Μά ούτε και το Μέγαρο Γιαννοπούλου την γλύτωσε, ούτε η οικία Βούρου, δεξιά, με το καφενείο του Ζαχαράτου στο ισόγειο. Αυτά τα κατεδάφισαν μεταξύ 21 Μαρτίου και 23 Ιουνίου 1963. 
Καταγράφονται για τελευταία φορά σε κινηματογραφικά επίκαιρα εποχής τον Φεβρουάριο του 1963. Δείτε την ανάρτηση και την ταινία εδώ:https://www.facebook.com/149801415032228/photos/a.149811855031184.25349.149801415032228/394318463913854/?type=3&permPage=1
Ας σημειωθεί οτι, στις 19 Μαρτίου του 1963 έγινε η έξωση του ιστορικού καφενείου του Ζαχαράτου από την οικία Βούρου για να μπορέσουν να την κατεδαφίσουν. Το θέμα της κατεδάφισης όπως και η κληρονομιά του Βούρου απασχόλησαν πολύ τον τύπο. Έγιναν και δίκες. Εδώ ο σχετικός φάκελος όπου συγκεντρώνω το υλικό: https://www.facebook.com/notes/η-αθηνα-μεσα-στο-χρονο/ο-ζαχαρατοσ-και-η-κληρονομια-του-δημ-ι-βουρου/792107280842009
Το μόνο κτήριο που στέκει ακόμα στη θέση του ειναι το Μέγαρο του Μετοχικού Ταμείου Στρατού, το σημερινό πολυκατάστημα ATTICA. Το κτήριο έχει μισθωθεί με 50 ετή σύμβαση παραχώρησης στο όμιλο Πειραιώς. 
Έρευνα-Κείμενο: Despina Drepania 
25 Απρίλίου 2015.

~~~~~~~~~~~~~~~~

Τίτλος: Η Ελλάδα του '60 μέσα απ' τα μάτια του Wolf Suschitzky, φωτογράφου ετών 102"
"Με αφορμή την πρώτη στην Ελλάδα έκθεση φωτογραφίας του σπουδαίου Wolf Suschitzky, μιλήσαμε με τον υπεραιωνόβιο πλέον (έκλεισε φέτος τα 102!) δημιουργό για τη ζωή, το έργο και ιδιαίτερα το «ελληνικό» του ταξίδι, την τέχνη της φωτογραφίας, την εξέλιξή της αλλά και τη διαχρονική αξία του χιούμορ και της αγάπης."

Δεν υπάρχουν σχόλια: